آمار

Saturday, October 30, 2010

عمل موفقیت ‌آمیز مرد بدون صورت + عکس

 
یک مرد اهل ایالت «تگزاس» که صورت خود را به طور کامل بر اثر برق‌گرفتگی از دست داده بود، تحت عمل جراحی موفقیت‌آمیز قرار گرفت.
 
یک مرد اهل ایالت «تگزاس» که صورت خود را به طور کامل بر اثر برق‌گرفتگی از دست داده بود، تحت عمل جراحی موفقیت‌آمیز قرار گرفت. این مرد که «دالاس سی. وینز» نام دارد، دو سال پیش در پی یک برق گرفتگی شدید دچار سوختگی از ناحیه صورت شده و بینی، چشمان و دهان خود را از دست داد و هم‌اکنون پس از انجام ده‌ها مورد عمل جراحی می‌تواند با دهانش حرف بزند و با بینی‌اش تنفس کند، اما همچنان چشم ندارد. این مرد ۲۵ ساله که پدر یک دختر بچه سه ساله است، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی آمریکا، عنوان کرد: مخارج عمل جراحی بسیار بالا است، اما من از بیمه پدرم استفاده کردم و در این مدت بارها مورد آزمایشات روانشناسی قرار گرفتم؛ چرا که همسرم مرا رها کرده و در حال جدایی از من است. او شوهر بدون صورت نمی‌خواهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس: این مرد در نوامبر سال ۲۰۰۸ میلادی حین کمک به عمو و برادرش برای نقاشی کردن کلیسای منطقه «فورت وورث» در تگزاس به یکباره کنترل خود را از دست داده و بر روی کابل فشار قوی سقوط کرد. وی به مدت سه ماه در کما بوده و شش ماه هم برای بهبودی وضعیت سوختگی خود در بیمارستان بستری شد. تمام این مدت هم پیش از این که اهدا کننده عضوی پیدا شود، به جای آن که دهان، دندان، پلک، ابرو و چشم و بینی داشته باشد، پوست جای آن‌ها را گرفته بود.همچنین این مرد ۲۵ ساله با عصای مخصوص نابینایان حرکت می‌کند.

منبع: AP

Thursday, October 28, 2010

برادر رئيس جمهور: چرا کسي به من گیر نمی دهد؟


وي گفت كه در سخنراني‌هايي متعددي به نقش و رفتار و گفتار برخي افراد مساله دار پرداخته‌ام و اين كار را همچنان ادامه مي‌دهم تا ذهن افكار عمومي روشن‌ شود.

برادر رئيس جمهور که مدتها است در خصوص برخي نزديکان رئيس جمهور و برخي سياست هاي غلط فرهنگي به افشاگري مي پردازد، اخيرا گفته است که چرا کسي به اين افشاگري ها به من گير نمي دهد تا من در يک محکمه صالح واقعيت ها را بيش از آنچه هست مطرح کنم.

به گزارش جهان، وي با بيان اينکه اگر اين حرف ها غلط است چرا کسي نمي آيد از من شکايت کند بر ادامه افشاگري‌هاي خود از پشت‌پرده برخي از رفتارهاي نزديکان رئيس جمهور تاكيد كرد.

وي گفت كه در سخنراني‌هايي متعددي به نقش و رفتار و گفتار برخي افراد مساله دار پرداخته‌ام و اين كار را همچنان ادامه مي‌دهم تا ذهن افكار عمومي روشن‌ شود.

وي در جريان جلسات متعدد خود با گروه‌هاي دانشجويي و فرهنگي نسبت به چگونگي رفتار و گفتار نزديکان رئيس جمهور انتقاداتي را مطرح مي‌كند.

به گفته داود احمدي نژاد، يکي از اين آقايان با پول هنگفتي كه در اختيار دارد ارقامي نجومي به افراد مي‌پردازد و با اين وسيله درصدد محدود كردن دايره انتقادات از خود است.

Sunday, October 24, 2010

بی حجابی زنان مقابل یکدیگر حرام است!


شیخ برّاک یکی از مفتی های سعودی ،سابقا فتوایی مبنی بر تکفیر کسانی داد که اختلاطی که به حرام کشیده نشود را حلال بدانند". همچنین وی در سال 2008 دو نویسنده سعودی «عبدالله بن بجاد العتیبی» و «یوسف ابالخیل» را کافر نامیده بود و درخواست محاکمه آنها را به اتهام ارتداد کرده بود.


شیخ «عبدالرحمن البرّاک» استاد سابق عقیده اسلامی در دانشگاه "امام محمد بن سعود" در ریاض به یک زن سؤال کننده خود نصیحت کرد که صورت و گردن خود را در برابر زنان در اجتماعات عروسی و محافل زنانه و مدارس آشکار نکند. 

وی به حرف و حدیث های به وجود آمده علیه فتاوایش که جنجال گسترده ای را در سطح رسانه ای به وجود آورده، اشاره کرد و روزنامه نگاران را سربازان شیطان خواند.

این مفتی سرشناس سعودی پس از نصیحت به خانم سؤال کننده گفت: "سربازان شیطان" روزنامه نگارانی هستند که به حکم پوشش راضی نیستند و مردم را بر ضد آن می شورانند.

وی به سؤال کننده گفت: در محافل زنانه مانند عروسی ها و مدارس صورت و گردنت را نیز بپوشان، زیرا آشکار ساختن این ها ورودی شیطان است و اگر نظام مدارس لباس پوشاننده را اجبار نکنند، هتک حرمت کرده اند.

قابل ذکر است که «عبدالرحمن البرّاک» بازگذاشتن صورت و مو نزد نزدیکان زن در مجالس کوچک را ممنوع ندانسته است.

اخیراً او در یکی از دروس دینی خود در ریاض گفت: به خواهران صالحه نصیحت می کنم در برابر این عادت مقاومت کنند و به مخالفت با آن برخیزند و به پوشیدن روسری بر سرشان برگردند، حتی در مجالس عروسی و مدارس. اگر آنها این کار را کردند، بی شک سربازان شیطان از روزنامه نگاران بر ضد این رویکرد دست می کشند چون از حکم پوشش رضایت ندارند.

در همین حال، شیخ «عیسی الغیث» قاضی دادگاه جزائی ریاض از آنچه شیخ برّاک بر زبان آورده و روزنامه نگاران را سربازان شیطان خوانده، ‌ انتقاد کرد و به روزنامه الحیاة گفت: جایز نیست که ما بین خود تهمت رد و بدل کنیم و مردم را بر علیه یکدیگر تحریک کنیم، بلکه باید نسبت به دیگران حسن ظنّ داشته باشیم، هرچند که با نظرات ما مخالف بودند.

وی بسیاری از روزنامه نگاران را افردی دانست که عمل شرعی بزرگی انجام می دهند و بسیاری از تلاش های آنها در واقع ارزیابی کارهای ماست، ولی ارزیابی تنها منحصر به یک وجه نمی شود، در حالی که دیگر عرصه ها فروگذاشته شود.

شیخ الغیث به برهه اخیر اشاره کرد که طی آن شاهدیم برخی افراد به سهولت انواع تهمت ها را به دیگران بار می کنند؛ تهمت هایی چون نفاق، بدعت، شهوت، ایجاد شبهه، فسق و به همین ترتیب کفر و زیر سؤال بردن این و آن و دیگر اصطلاحاتی که خیلی جاها تکرار می شود خصوصاً در اینترنت...

او بر ضرورت ارشاد این قبیل افراد توسط طلاّب علوم دینی تأکید کرد و گفت: به این افراد باید آگاهی داد که این روش، روشی خطرساز و حرام است، و جایز نیست که چنین کلماتی را به دیگران اطلاق کرد زیرا پیامدهای دنیایی و آخرتی دارد.

وی افزود: بر عکس، ما اکنون نیاز داریم کسانی که به سهولت به دیگران تهمت می زنند، مورد سؤال و بازخواست قرار دهیم. وی بر "جایز بودن نمایاندن صورت و گردن زن در برابر زنان" تأکید کرد، زیرا دلیلی بر حرام بودن آن وجود ندارد و گفت: "کسی که خلاف این را بگوید باید دلیل بیاورد".

گفتنی است سخن او در محافل رسانه ای بازتاب های متفاوتی داشته است. نویسنده ای به نام «محمد عبداللطیف آل الشیخ» اطلاق "سربازان شیطان" به روزنامه نگاران را مصداق در دایره تنگ نظری و سختگیری بر مردم دانست، گویی اسلام و تساهل نقیض هم هستند.

وی خطاب به روزنامه الحیاة گفت: شیخ برّاک شهرت و جایگاه قابل ذکری ندارد، جز اینکه افراطیون او را امام و پیشوای خود قرار داده اند و به همین خاطر او چیزهایی می گوید که پیشینیان هم نگفته اند. سخن او در رابطه با توصیف نویسندگان و روزنامه نگارانی که با او اختلاف نظر دارند، که آنها "سربازان شیطان" هستند، دلالات بر افق نگاه تنگ او و دوری اش از تساهل اسلامی دارد". آل الشیخ این فتوا را اوج اغراق در افراطی گری و تندروی و تعصب ورزی دانست، چنان که مثل چنین فتواهایی را قبلاً هم داده بود.

شایان ذکر است که شیخ برّاک سابقا فتوایی مبنی بر تکفیر کسانی داد که اختلاطی که به حرام کشیده نشود را حلال بدانند". همچنین وی در سال 2008 دو نویسنده سعودی «عبدالله بن بجاد العتیبی» و «یوسف ابالخیل» را کافر نامیده بود و درخواست محاکمه آنها را به اتهام ارتداد کرده بود.

Tuesday, October 19, 2010

Nature by Numbers

In this beautiful video, "Nature by Numbers," filmmaker Cristobal Vila presents a series of animations illustrating various mathematic principles, beginning with a breathtaking animation of the Fibonacci Sequence before moving on to the Golden Ratio, the Angle Ratio, the Delaunay Triangulation and Voronoi Tessellations. The words are scary-sounding, but the math is beautiful and the film serves to remind us of the intimate relationship between nature and math.
 


Music, "Often a Bird," by Belgian composer Wim Mertens [Download this piece from iTunes].
This movie was inspired by numbers, geometry and nature.
You can learn more about the videographer, Cristóbal Vila, at etereaestudios. That website has more information about the film, including a fascinating step-by-step explanation of the theory behind the film (English is side-by-side con Español), along with stills, screenshots, tutorials and workshops.

Tuesday, October 12, 2010

Hindu devotees cremate bodies on the roof of a building after flooding on the banks of the River Ganges in Varanasi



Hindu devotees cremate bodies on the roof of a building after flooding on the banks of the River Ganges in Varanasi, India on Sunday. Hindus believe that a person attains salvation on being cremated on the banks of the River Ganges in Varanasi. Varanasi is among the world's oldest cities. (AP Photo/Rajesh Kumar Singh)